مهارت های هفتگانه ICDL

ارسال شده در: عمومی | ۰

مهارت های هفتگانه ICDL دوره است با ارائه گواهینامه مهارت از سازمان آموزش فنی و حرفه ای در کمترین زمان و هزینه ممکن برای کسب اطلاع بیشتر به مجتمع آموزشی مهندس خسروی مراجعه فرمایید.

آموزش  ICDL شامل ۷ مهارت تئوری و عملی می باشد

۱- مفاهیم ابتدایی در فناوری اطلاعات (IT)

در این مهارت کارآموزان مفهومی کلی از فناوری اطلاعات و کار با نرم افزار و سخت افزار رایانه را فرا خواهند گرفت. همچنین باید با شبکه های اطلاعاتی و کاربرد روزانه برنامه های کاربردی رایانه آشنا شوند.

۲- آشنایی با مفهوم Windows ، استفاده و مدیریت فایل ها

دانشجویان در این بخش می بایست امکان استفاده از رایانه و سیستم عامل را فراگیرند و بتوانند تنظیمات اصلی دلخواه خود را در ویندوز انجام دهند. همچنین لازم است کار و مدیریت  فایل های رایانه ای از جمله کپی، حذف و …. را بتوانند به راحتی انجام دهند.

۳- آشنایی با مفهوم واژه پردازی (مقدمه ای بر Word مایکروسافت)

داوطلبان باید مفهوم برنامه های پردازش متن از جمله (Word) را بدانند و همچنین کاربرد روزانه آن را (ایجاد، ویرایش، قالب بندی، جدول بندی، کار با تصاویر و….) فرا گیرند.

 4- آشنایی با مفهوم صفحه گسترده ها ( مقدمه ای بر صفحات گسترده EXCEL مایکروسافت)

در این قسمت دانشجویان باید مفهوم برنامه های صفحه گسترده از جمله (Excel) را بدانند و همچنین کاربرد روزانه آن را ( ایجاد، ویرایش، قالب بندی، جدول بندی و…) فرا گیرند. همچنین لازم است تا بتوانند فرمول های مقدماتی ریاضی و کاربردی را ایجاد کنند.

۵- آشنایی با مفهوم پایگاه داده ( مقدمه ای بر Access مایکروسافت)

دانشجویان در این مهارت داوطلبان باید مفهوم پایگاه داده در رایانه را متوجه شوند و همچنین بتوانند در حالت مقدماتی جداول پایگاه داده ای با پرس و جوهای مقدماتی را ایجاد و ویرایش کنند.

۶- ارائه مطالب ( Power Point)

 داوطلبان باید بتوانند از ابزارهای ارائه مطلب رایانه به خصوص نرم افزار ( Power Point) به خوبی استفاده نمایند. به این صورت که امکان ایجاد اسلایدها و ویرایش و قالب بندی متون و تصاویر درون آن را داشته باشند. همچنین باید بتوانند به بهترین شکل از حرکات و امکانات نرم افزار استفاده کنند.

۷- اطلاعات و ارتباطات ( خدمات اطلاعاتی شبکه – اینترنت و پست الکترونیک)

 در این بخش متقاضیان باید با مفهوم کلی اینترنت و برخی شاخص های امنیتی آشنا شوند و بتوانند که جستجوهای اینترنتی را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. همچنین باید کار با صفحات اینترنتی را بطور کلی فراگیرند. در ضمن کار با پست الکترونیک تحت وب و همچنین نرم افزارهای پست الکترونیکی را نیز باید فراگیرند تا بتوانند به راحتی به ارسال و دریافت نامه های الکترونیک با پیوست و…. بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *