آموزش فناوری های نوین ویژه سالمندان

ارسال شده در: عمومی | ۰

برگزاری دوره آموزش فناوری های نوین ویژه سالمندان در موسسه رعد با همکاری مجتمع آموزشی مهندس خسروی برگزار گردید.

سالمندی دوران حساسی از زندگی است و با در نظر داشتن نیازهای خاص این دوران، روحیات حساس آن‌­ها و توجه به کیفیت زندگی و فعالیت­‌های جسمی در سالمندان، ایجاد فرصتی مناسب برای حضور هرچه بیشتر آن­‌ها در اجتماع، برقراری ارتباط مناسب و مستمر با خانواده و دوستان و رفع نیازهای خود در کوتاه­ترین زمان و آسان­ترین راه، امری ضروری است.و امید است برگزاری این دوره ها کمکی باشد در راستای رسیدن به این هدف

تکنولوژی تضمین بزرگ و مهمی برای بهبود زندگی سالمندان ایجاد میکند و این امکان را به آنها میدهد تا استقلال خود را حفظ کرده و طول عمر بیشتری داشته باشند. ابزارها و خدمات تکنولوژی میتوانند به افرادی که از سالمندان مراقب میکنند نیز کمک کرده و آرامش خاطر بیشتری را به آنها بدهد. این ابزارها همچنین به سلامت و بهداشت بیشتر سالمندان هم کمک کرده و از صرف هزینه های زیاد در بیمارستانها یا مراکز نگهداری از آنها، جلوگیری میکند.

تکنولوژی به آرامی در زندگی روزمره ما رخنه کرده است. سیستم های خدمات عمومی در بسیاری از کشورها آنلاین شده اند. سوابق پزشکی در پایگاه های الکترونیکی ذخیره می شوند. بسیاری از خدمات بانکی به صورت اینترنتی و آنلاین در آمده است. امروزه انجام بسیاری از کارهای آنلاین سبب شده است که در وقت و هزینه صرفه جویی گردد. شاید سالمند بتواند مدتی بدون استفاده از تکنولوژی دوام بیاورد اما با عمومی شدن بعضی از خدمات آنلاین دولتی و رواج ابزارهای دیجیتال چاره ای جز استفاده از این ابزار نخواهد داشت.

اگر این ایده که سالمند چاره ای جز آموختن نرم افزارهای جدید ندارد مورد پذیرش سالمند قرار نگیرد باید ایده دیگری را جایگزین نمایید. بهتر است سالمند را متقاعد کنید که استفاده از تکنولوژی می تواند فعالیتی سرگرم کننده و جالب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *