دوره نیاز سنجی و داشته سنجی محله

ارسال شده در: عمومی | ۰

اولین جلسه دوره نیاز سنجی و داشته سنجی محله و تشکیل گروه اجتماع محور با همکاری مرکز مثبت زندگی کد ۷۸۴۲ بهزیستی شهرستان الیگودرز در مرکز بهداشت کوی امیدبرگزار گردید. در طی این جلسه ایجاد انگیزه و مقدمات کار گروهی و تیم سازی برای شرکت کنندگان ارائه شد و با اجرای یک بازی مهیج رفتارجمعی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

مراکز مثبت زندگی شهرستان الیگودرز

مراکز مثبت زندگی ، مراکزی غیر دولتی هستند که بر اساس بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ، پروانه فعالیت دریافت می کنند و مجموعه ای از خدمات سطح یک سازمان بهزیستی را در بستر فناوری اطلاعات ارائه می دهند. شاخصه مهم این خدمات در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه بخصوص جامعه هدف بهزیستی تعریف می شود که برای آن نام «+زندگی» انتخاب شد.

اما خدمات سطح یک به معنای خدماتی محدود نیست ، زیرا این مراکز در تعریف اداری خود ۲۲ نوع خدمات را برای جامعه هدف ارائه خواهند داد. که شامل «ثبت درخواست فرزندخواندگی و تشکیل پرونده اولیه ، ثبت درخواست و تشکیل پرونده و پاسخگویی به مراجعین ،‌ مصاحبه اولیه ، اخذ و بررسی مدارک ، بازدید منزل، تحلیل، تشخیص و تعیین اولویت‏ های نیاز مددجو و ارائه پیشنهاد برنامه کمکی، ارجاع درخواست ‏های جامعه هدف اعم از مالی و معرفی نامه، پیگیری امور مددکاری خانوار، ارجاع به مراکز سطح بالاتر و سایر دستگاه ‏ها، نیازسنجی و داشته سنجی محلی، شناسایی داوطلبین، خیرین و معتمدین محلی و حمایت طلبی» است.

همچنین این مراکز مسئولیت شناسایی، بررسی و تحلیل وضعیت اجتماعی محله،‌ تسهیل گری و تشکیل تیم محله و اقدامات اجتماع محور ، شناسایی فعال جامعه هدف، ارائه آموزش ‏های تشکیل و تحکیم خانواده، آموزش ‏های مهارت ‏های زندگی و پیشگیری از آسیب ‏های اجتماعی، آگاه سازی برای پیشگیری از معلولیت ‏ها، غربالگری سطح یک پیشگیری از معلولیت ‏ها، ارجاع و پیگیری شامل: غربالگری بینایی، شنوایی، اختلالات ژنتیک، اتیسم و انجام استعلامات و پیگیری ‏های مورد نیاز جهت صدور و تمدید موافقت اصولی، پروانه تاسیس، پروانه فعالیت، پروانه مسئول فنی مراکز و موسسات غیر دولتی مندرج در بند‏های سیزده گانه ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت؛ اطلاع رسانی و معرفی خدمات سازمان، همکاری در اجرای طرح‏ ها و برنامه ‏های جدید سازمان، جلب مشارکت‏ های مردمی اعم از نقدی و غیر نقدی را نیز برعهده دارند.

امید است برگزاری چنین دوره های در محله ها و مشارکت مردم کمک کنند تا اجتماعی سرزنده ،فعال و پیشرو داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *